logo_ADBergueda
  • Data i hora oficials:
  • 08:24:04 - 23/09/2018
Ets a: Inici > Serveis > Innovaciˇ i Empresa
Comparteix:     Enviar:   Imprimir:  

Punt d'Atenciˇ a l'Emprenedor

L’Agència de Desenvolupament del Berguedà amplia els serveis i recursos que ofereix a les persones emprenedores i empreses a l’esdevenir un nou Punt d’Atenció a l’Emprenedor acreditat pel Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme. L’objectiu és facilitar i simplificar els tràmits de creació i constitució d'activitats empresarials de les formes jurídiques Societat Limitada (SL), Societat Limitada Nova Empresa (SLNE) i Autònoms.

 

Els punts PAE: un servei de valor afegit per facilitar la creació d’empreses

A l’esdevenir punt PAE, es complementa i s'amplia les actuacions, tancant el cercle de l’emprenedoria i la creació d’empreses. Des d’aquests punts es poden donar d’alta les formes jurídiques de Societat Limitada (SL), Societat Limitada Nova Empresa (SLNE) i Autònoms de manera telemàtica i gratuïta.

La tramitació es porta a terme mitjançant la complementació del Document Únic Electrònic (DUE) que inclou tota la informació per crear i tramitar una societat:

  • - És un formulari de formularis per la creació d’empreses que substitueix 21 formularis administratius de 24 organismes
  • - S’utilitza per la constitució de Societat de Responsabilitat Limitada i Autònoms
  • - Comunicació de la declaració responsable a Ajuntaments
  • - És electrònic
  • - Habilitació legal. Es regula a Llei de Societats de Capital i normativa de desenvolupament
  • - Tràmits autonòmics inclosos: Liquidació de l’Impost de Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats, en la seva modalitat d’Operacions Societàries i l’alta dels contractes de treball


Els tràmits que es poden realitzar telemàticament són:

  • - Denominació social
  • - Atorgament d’escriptura
  • - Sol•licitud de CIF
  • - Liquidació de l’Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats (ITPAJD)
  • - Inscripció Registre Mercantil
  • - Alta treballadors TGSS


 

Beneficis en temps, tràmits i interlocutors

El sistema de tramitació telemàtica facilita la creació de l’empresa a través d’acords entre els organismes que intervenen en el procés de constitució. La persona emprenedora només haurà de complimentar el Document Únic Electrònic (DUE) i de forma automàtica realitza tots els tràmits necessaris per constituir l’empresa.

Per la persona emprenedora això suposa:

Estalvi de tràmits. Es poden gestionar d’un sol cop fins a 22 tràmits amb les diferents administracions implicades (segons el tipus d’empresa)

Estalvi de temps. A través d’un punt PAE la tramitació per crear una empresa pot fer-se en 48 hores, en canvi presencialment es pot necessitar fins a 40 dies

Estalvi de desplaçaments i de nous interlocutors. El propi personal del CLSE que ha atès a la persona emprenedora, assessorant-la en la maduració de la idea de negoci, pot tramitar l’alta d’activitat

 

Pel tal de poder accedir en aquest servei del punt PAE serà necessari concertar visita prèvia amb el personal del Servei d'Innovació i Empresa i aportar la documentació necessària per la creació i constitució d'activitats empresarials.

 

Per més informació

Servei d'Innovació i Empresa
Agència de Desenvolupament del Berguedà
Plaça Sant Joan,16, 1r, 08600 Berga
Tel. 93.824.77.00
A/E: agencia@adbergueda.cat

 

 

Amb el suport:
     

Contingut del web relacionat

Contingut del web relacionat

Data i hora de la darrera actualització d'aquest contingut: 10/08/2015 - 11:51:17

Butlletí digital - Vols Informació dels cursos, ofertes de formació ocupacional i l'agenda d'activitats a la bustia de correu? apunta't-hi

AgŔncia de Desenvolupament del BerguedÓ

Plaša Sant Joan, 16, 08600 Berga

Tel. 93.824.77.00

E-Mail: agencia@adbergueda.cat

AgŔncia de colĚlocaciˇ autoritzada pel ministeri de Treball i Seguretat Social amb el N˙m. 0900000138

Amb la col·laboració de